• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 17 آبان 1399
کد مطلب : 114987
+
-

کیوسک/ هفته‌نامه تایم [آمریکا]/واقعیت آمریکایی


هفته‌نامه تایم که یکی از رسانه‌های منتقد دونالد ترامپ طی 4سال حضورش در کاخ سفید بوده، در تازه‌ترین شماره خود نوشته است که حتی اگر بایدن پیروز انتخابات باشد، او باید در آمریکایی ریاست کند که ساخته و پرداخته دونالد ترامپ است. به نوشته تایم، گسست‌های اجتماعی طی این 4سال بیش از هر زمان دیگری بوده و این دوره جامعه آمریکا را به‌کلی دگرگون کرده است.

هفته‌نامه اکونومیست [انگلیس]
وقتی همه رأی‌ها شمرده شود

اکونومیست در تازه‌ترین شماره خود به بررسی آماری آرای اخذشده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته و نوشته که این انتخابات از یک جامعه به‌شدت دوپاره شده در آمریکا حکایت دارد. این مجله در گزارش اصلی خود ترامپ را در شرایط کنونی بزرگ‌ترین تهدید علیه انتخابات دانسته و نوشته که او احتمالا به ساختارهای قانونی در نظر گرفته‌شده برای رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی بسنده نخواهد کرد و آمریکا را وارد یک بحران تازه می‌کند. اکونومیست در ادامه به دفاع از انتشار مطلبی پرداخته که در شماره قبل این مجله چاپ شده بود و در آن از مردم برای رأی‌ علیه ترامپ دعوت کرده‌بود.

روزنامه آی [انگلیس]
رئیس‌جمهور در حال ذوب

روزنامه آی چاپ لندن با انتشار تصویری از طرفداران مسلح ترامپ در خیابان‌های آمریکا نوشته که دونالد ترامپ در یک رقابت نفسگیر در حال ذوب‌شدن و واگذارکردن میدان به رقیب است. این روزنامه به تلاش‌های حقوقی ترامپ و تیم انتخاباتی‌اش برای کشاندن انتخابات به دادگاه اشاره کرده و نوشته که تلاش‌های او احتمالا بی‌ثمر خواهد بود.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
ترامپ؛ شاکی میدان

روزنامه العربی الجدید، بایدن را پیروز انتخابات آمریکا خوانده است. به نوشته این روزنامه، اصلی‌ترین دلیل تأخیر در اعلام نتایج آرا، کارشکنی‌های ستاد ترامپ و شکایت‌های متعدد او به نهادهای انتخاباتی است. العربی‌الجدید از سوی دیگر به بررسی نگرانی‌ها در اسرائیل و عربستان سعودی نسبت به نتایج انتخابات پرداخته است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید